Vozila koja koriste suvi prah kao sredstvo za gašenje najčešće se koriste za eliminisanje plamena kod požara. Primenjuju se za gašenje u hemijskoj industriji, u vojnim objektima, na aerodromima. Snabdevena su standardnim modulima za prah proizvodnje Vatrosprem, kapaciteta 250, 650, 1000, 2000 i 4000 kg praha.
Pogonski gas je azot, koji se nalazi u čeličnim bocama pod pritiskom od 150 bar. Za održavanje stalnog radnog pritiska ugrađeni su redukcioni ventili čime je omogućeno da dometi mlaza praha, bilo iz bacača ili mlaznica, za sve vreme gašenja požara budu približno isti.
VPS-2000/200/200
Podvozak: | MAN, Mercedes, Iveco, Volvo, Scania, DAF, Kamaz ili drugi |
Bruto masa: | 13t do 26t |
Zapremina rezervoara za vodu : |
3000l-7000l |
Materijal rezervoara: | GFK, S235J0, INOX |
Zapremina rezervoara za penilo : | 300l-1000l |
Materijal rezervoara za penilo : | GFK, INOX |
Zapremina rezervoara za prah: | 250-1000 kg |
Materijal spremišta: | Al ili INOX profilne cevi |
Vatrogasna pumpa: | Normalni pritisak: 1600l/min do 3000l/min; 10bar |
Visoki pritisak: 1000/250l/min do 4000/400l/min; 10/40bar | |
Bacač vode ili pene: | 1200 l/min do 3000l/min stabilnog ili promenljivog protoka |
Bacač praha: | 30kg/s-40kg/s, 12-14bar, domet 35m |
Vatrogasna vitla: | za normalni i/ili visoki pritisak |
Cevna instalacija: | toplo cinkovana ili INOX |